Friday 14 June 2019

Cara Manukar Headlamp Mentol Alza Advance Yang Terbakar



Selamat petang semua pembaca blogku.

Ini adalah kali ke-2 mentol headlamp kereta alza advance aku terbakar setelah 5 tahun aku guna kereta ini. Kali pertama terbakar aku pernah tukar di kedai aksesori kereta. Punya la mahal. Tak ingat sebab peristiwa tu dah lama.


Rasa-rasanya atas RM60++ kalau tak silap aku. Mungkin juga aku kena kencing waktu tu. Huhuhu..

Takpe la. Benda dah lepas jangan dikenang.

Kali ni mentol kereta aku terbakar lagi. So aku decide untuk try error buat sendiri di rumah. Bermodalkan RM18 beli mentol di kedai spare part aku berjaya menukarya sendiri.

Jom tonton video di bawah.



Semoga bermanfaat. 

No comments:

Post a Comment

Baca Artikel Menarik Lain

Recent Post

Recent Posts Widget