Friday 6 May 2016

Applikasi mudah membuat watermark pada gambar



Hari ini saya nak sambung sedikit. Tapi lebih
kepada sharing berkenaan apps yang saya guna di smartphone untuk membuat watermark ini.
Masih segar dalam ingatan saya tahun 2009 dulu, masa tu saya belum guna smart phone lagi. Saya ni agak lambat la dalam penggunaan smart phone ni. Hehehe..
Waktu tu, bila saya nak update gambar dalam blog perniagaan saya, saya akan buka laptop. Nak buat watermark pada gambar pun saya guna software adobe photohop je.. Ok tu memang la ok. Cuma dia ambil masa untuk update gambar la..Nak buka laptop bagai..aduss..
Tapi sekarang semuanya telah mudah dengan adanya apps di Apple Store bagi yang menggunakan device Apple atau Playstore untuk Android. Ambil gambar, letak watermark dan terus upload dalam blog. Kerja jadi pantas. Tak perlu buka laptop.
Ni saya nak kongsi apps yang saya guna. Pada saya ia bagus dan mesra pengguna. Paling penting ia FREE.
Kalau anda guna App Store boleh cari apps bernama “Ezy WaterMark”
Jika anda menggunakam device Android boleh cari di PlayStore apps bernama “Add Watermark Free”
Boleh rujuk gambar dibawah.



Apps yang saya gunakan di Iphone
Apps yang saya gunakan di device Android

Itu saya untuk perkongsian hari ini.. Harap ia dapat memberi menfaat pada sesiapa yang baru nak berjinak-jinak dalam dunia perniagaan.
=============
Ingin Menempah baju, Tshirt, Jacket Dan lain-lain??Klik sinihttp://www.bikinbajushop.com
Ingin makan dodol??Klik sini http://www.facebook.com/dodoloriginalmelaka

No comments:

Post a Comment

Baca Artikel Menarik Lain

Recent Post

Recent Posts Widget