Wednesday 29 June 2016

Cara saya memulakan perniagaan


Tadi lepas balik dari KL jumpa sahabat lama di Seremban.Dapat idea nak share Tips Perniagaan.
Ramai antara kita ingin berniaga.Idea banyak tetapi
tidak tau nak mula dari mana.
Ada juga antara kita yang ingin berniaga, tetapi tiada idea dan tidak tau dimana nak mula.Ini lagi tragis.
Nasihat saya adalah kuasa tindakan.yer tindakan.daftar SSM dahulu(tindakan pertama) kerana dengan mendaftar SSM ia ibarat jantung kepada perniagaan kita.ini telah terbukti.saya telah melaluinya sebelum ini.Saya follow kata-kata guru saya Dr Azizan Osman.
Nak berniaga tapi tak daftar. Macam tak serius nak berniaga katanya. Habis kursus ni dia sarankan kepada yang belum daftar perniagaan terus pergi daftar.

Lepas daftar baru perasan. Yang kata-kata Dr Azizan tu ada kebenarannya..Aura lain macam telah datang dalam diri sendiri.
Selepas dari itu, idea datang dalam keadaan tidak diduga.Jadi la.daripada tiada perniagaan,sekurang-kurangnya telah ada perniagaan. cubalah!
Perkara ini berlaku adalah kerana otak kita telah secara automatik fokus dan minta anda sedang berfikir disebabkan kita telah register business. Dengan kata lain, kita ni pemilik perniagaan. Takkan nak duduk diam je kan??
Buat apa sahaja terfikir apa nak buat??apa nak buat??Sampai lah saya terjumpa dari iklan memulakan business printing t-shirt. Buku ditulis oleh Hafizi Zain.

Alhamdulillah sampai sekarang business printing saya masih wujud.



=============
Ingin Menempah baju, Tshirt, Jacket Dan lain-lain??Klik sinihttp://www.bikinbajushop.com
Ingin makan dodol??Klik sini http://www.facebook.com/dodoloriginalmelaka

No comments:

Post a Comment

Baca Artikel Menarik Lain

Recent Post

Recent Posts Widget