Sunday 10 July 2016

Pentingkah kuasa tindakan & konsisten dalam tindakan?


Telah banyak kali kita hadiri kelas, baca buku, cedok ilmu dari mentor sana dan sini tapi kita masih belum jutawan??

Perniagaan yang dibuat pun telah melebihi 3 tahun tapi masih belum
jutawan??
Ada beberapa orang menyatakan adalah pelik kalau berniaga lebih dari 3 tahun tetapi masih belum jutawan. Mesti ada sesuatu yang tidak kena dengan diri atau pon perniagaan kita.
Saya pernah bertanya kepada Irfan Khairi kenapa saya masih belum jutawan walaupun telah lebih dari 3 tahun berniaga. 
Jawapan yang diberi oleh beliau adalah agak tepat dan mengenai muka saya sendiri. Ye lah orang ada pengalaman dan dah bergelar jutawan memang banyak pengalaman dan tau je apa puncanya.
Kata Irfan Khairi adalah kemungkinan kuasa tindakan dan konsistensi saya dalam tindakan belum cukup kuat lagi.
Ditanya lagi bagaimana untuk konsisten dalam tindakan? Beliau menjawab buat sesuatu tu dalam masa 40 hari tanpa henti. Lama-lama ia akan jadi tabiat. Bila dah jadi tabiat akan mudah untuk konsisten.
Kalau tertinggal satu hari untuk konsisten dalam tindakan, maka ulang semula dengan kiraan 0 hingga hari ke 40.
Sebagai contoh anda ingin menjadi  penulis, haa maka kena konsisten menulis selama 40 hari tanpa tertinggal satu hari pun.
Jika kita ingin membuat pemasaran menggunakan fb ads, haa.. Kena konsisten membuat fb ads selama 40 hari tanpa henti.
Jawapan kepada headline diatas adalah yer kuasa tindakan dan konsistensi adalah penting dan ia kunci utama dalam menentukan kejayaan seseorang.
Kesimpulannya, bukan mudah untuk menjadi jutawan. Ianya memerlukan pengorbanan yang besar dalam diri seseorang itu.
Saya doakan diri saya dan anda semua yang membaca artikel ini menjadi jutawan didunia dan akhirat.




Gambar saya bersama Irfan Khairi sebaik habis mendengar “talk” beliau di Kota Kinabalu, Sabah












=============

Ingin Menempah baju, Tshirt, Jacket Dan lain-lain??Klik sinihttp://www.bikinbajushop.com

Ingin makan dodol??Klik sini http://www.facebook.com/dodoloriginalmelaka

No comments:

Post a Comment

Baca Artikel Menarik Lain

Recent Post

Recent Posts Widget